Waarom je als bedrijf een dynamische huisstijl wil!

Mayonaise, wij houden ervan. Je kunt het eigenlijk overal bij eten (vinden wij dan). Waarom wij dit vergelijken met een ‘dynamische huisstijl’? Heel simpel gezegd, een logo is een statisch, niet veranderend beeldmerk; een plaatje dat niet veranderd. Terwijl je een ‘dynamische huisstijl’ zou kunnen omschrijven als een eigen sausje, toepasbaar in heel veel verschillende situaties. Daardoor is het dus veel meer dan een statisch logo. Door een ‘dynamische huisstijl’ te ontwikkelen is jouw bedrijf makkelijker te herkennen. Je hebt daarnaast de mogelijkheid om dit ‘sausje’ overal overheen te gooien. Precies: net als Mayonaise. Alles past beter bij elkaar als jij dit huisstijl-sausje gebruikt voor jouw content. Jouw klant gaat herkennen wanneer iets van jou is.



Welke onderdelen heb je nodig?


Om deze dynamische huisstijl te ontwikkelen heb je wel een aantal dingen nodig. Want je kunt de saus niet maken zonder ingrediënten en een recept. Daarom start je altijd met één duidelijke visie. We willen niet dat de mayonaise straks naar ketchup smaakt. Dus dit is een belangrijk onderdeel.  Zodra je duidelijk hebt wat die visie is kan hier een beeldende vertaling van gemaakt worden. En ja, dit doen wij ook! 


Welke onderdelen vallen er onder een dynamische huisstijl?  Er zijn duidelijke kaders en richtlijnen nodig, zodat de dynamische huisstijl consistent blijft. Denk bijvoorbeeld aan specifieke patronen, eigen iconen, een kleurenpalet, lettertypes, grafische vormen of illustraties. Door breed aan de slag te gaan kunnen al deze onderdelen ook breed ingezet worden. Zo kan je bijvoorbeeld makkelijk verschillende E-books ontwikkelen die allemaal bij elkaar passen, maar er wel anders uitzien. Of wat dacht je van verschillende productlijnen met een eigen jasje, maar wel hetzelfde sausje? Daarnaast kunnen mensen jouw merk herkennen zonder je logo te hebben gezien. Denk maar eens aan de illustratie-stijl van Nijntje. Ondanks dat het er nergens staat, een illustratie in de ‘nijntje-stijl’ herken je direct.


Hoe ga jij aan de slag met een dynamische huisstijl om meer klanten binnen te halen?

Stuur ons een bericht om samen aan de slag te gaan!