Framing stories werkt samen met de klant. Daarom zijn onze processen opgedeeld in verschillende fases. 

We nemen de tijd om jouw bedrijf te leren kennen. Tijdens de eerste fase van het branding proces hebben we ruimte voor gesprek en een brainstormsessie. Na iedere fase is er ruimte voor feedback en input. Door deze open en transparante werkwijze is de kans op succesvol resultaat en een tevreden klant erg groot.

Tijdens fase 1 focussen wij ons op jullie bedrijf en gaan we ons volledig verdiepen in jullie markt. We kijken naar wat er al bestaat en waar jullie je in de markt (zouden kunnen) bevinden. Samen bespreken we waar jullie nu staan en waar jullie heen willen.

Aan de hand van een brainstormsessie en een goed gesprek analyseren we jullie doelen en kijk hoe we dat kunnen toepassen in jullie (re)branding. Aan het eind van fase 1 volgt er een conclusie die als PDF naar jullie opgestuurd wordt. Hierin kunnen jullie een samenvatting vinden over het onderzoek en een eerste opzet van de stijl die we gaan benaderen. Denk aan een kleurenpalet, vormtaal en eventuele typografie. 

Nadat jullie deze samenvatting uitgebreid hebben kunnen doornemen gaan we samen bespreken of dit aansluit bij jullie eigen ideeën. Mocht er nog wat gesleuteld moeten worden aan het moodboard dan is daar ook ruimte voor. Wij willen ervoor zorgen dat we volledig op één lijn komen zodat de branding perfect aansluit bij jullie bedrijf en visie.

Wanneer we fase 1 volledig hebben afgerond gaan we van start met fase 2, het proces. Tijdens deze fase gaan we aan de slag met de ideeën en de opzet die voort gekomen is uit fase 1. We gaan aan de slag met typografie, kleur, vorm, illustraties en alles wat past bij jullie branding. Daarnaast maken we een plan voor een fotoshoot en videoshoot zodat dit aansluit bij de stijl die we gaan benaderen.

 

We ontwerpen een logo en verschillende huisstijlelementen. We maken twee verschillende opties waar jullie uit kunnen kiezen. Deze kunnen jullie doornemen en vervolgens is er ruimte voor feedback. We verwerken de feedback en komen uit op een definitieve branding.

Het uitwerken van de foto en videoshoot hoort ook bij deze stap.

Dit is de laatste stap. Alles komt nu aan op belangrijke details. Het definitieve design staat, en nu worden alle bijproducten uitgewerkt. We leveren een huisstijlhandboek die weergeeft hoe deze zich kan bewegen. Hier wordt duidelijk in omschreven en laten zien hoe jullie branding consistent blijft en wat ervoor nodig is om dit vast te houden.

 

Jullie ontvangen alle onderdelen van de branding een dropbox map (of via Wetransfer). Denk aan logo’s in verschillende formats ( JPG, PNG, IND, AI enz.), het font van jullie huisstijl, de beeldtaal in verschillende formats enz.

Daarnaast leveren we een totaalpakket aan in Canva, hiermee kunnen jullie zelf aan de slag. Canva is een tool die het makkelijk maakt om zelf aan de slag te gaan met vormgeving. Doordat alle elementen hierin zijn aangeleverd en jullie een huisstijlhandboek hebben gekregen, wordt het een fluitje van een cent om zelf de vormgeving toe te passen op extra producten die jullie gaandeweg nodig hebben.

We bieden tijdens en na het traject de mogelijkheid om workshops af te nemen, zodat jullie zelf aan de slag kunnen met de beeldbank die we voor jullie gecreëerd hebben. Dit kan bijvoorbeeld zijn ‘fotograferen en nabewerken met je smartphone’. Via onze nieuwsbrief houden we jullie op de hoogte met ons aanbod voor workshops. Jullie zijn altijd welkom om nog een keer aan te sluiten. Ook voor een opfriscursus voor het hele team kunnen jullie bij ons terecht.

Ben jij benieuwd hoe jouw bedrijf haar verhaal kan vertellen? En wil je niet meer twijfelen over wat je online moet plaatsen? Boek dan nu een vrijblijvende gratis brandstory sessie!

Elke week een gratis opdracht voor jouw personal brand? En op de hoogte blijven van onze workshops en online events?

FRAME YOUR STORY